Met de recente opkomst van online apps – Carvana, Carguru en Vroom – is het veel gemakkelijker om uw auto via internet te verkopen dan naar een dealer te gaan. COVID-19 is een sterke katalysator die deze koop- en verkoopmethode naar de mainstream heeft gesprongen. In 2020 steeg de online methode om te kopen tot bijna 39% in consumenteninteresse. Er is niet zoveel stigma of onzekerheid bij het volgen van deze nieuwe stijl. Verkopen aan een dealer is echter nog steeds sterk en ingeburgerd voor de gemiddelde Vlaamse consument.
Het nieuwe tijdperk van online verkopen en kopen van uw auto.
De traditionele route is waar de normale consument aan wordt blootgesteld en zich op zijn gemak voelt bij één-op-één interacties als het gaat om het nemen van een grote financiële beslissing. Studies tonen echter ook aan dat 61% het gevoel heeft dat ze tijdens het hele proces ook door de mand vallen. Dit zou kunnen verschuiven in een richting waarin live video- en chatondersteuning direct beschikbaar zal zijn om die kloof zoveel mogelijk digitaal te overbruggen. De nieuwe verspreiding van de deltavariant maakt deze optie moeilijk en volgt vergelijkbare trends als wat COVID-19 vorig jaar met de auto-industrie deed.
De twee methoden bevinden zich enigszins op een kruispunt. Digitaal groeit, terwijl traditioneel geleidelijk afneemt. Beide hebben de bewijslast om beide kanten van de medaille te hebben. Iedereen, ook u die dit leest, heeft al een algemeen idee van wat u kunt verwachten als u bij een dealer koopt; dit kan uit persoonlijke ervaring zijn of het waarschuwende verhaal dat je ouders je vertelden om op te scheppen over de geweldige prijs die ze kregen. Hieronder staan de voordelen van het gebruik van de online methode als je twijfelt om naar een dealer te gaan:
Informatie is macht en een consument wil prijstransparantie. Zonder uw huis te verlaten, kunt u een autotaxatie krijgen en die vergelijken met andere concurrenten om te zien waar uw autowaarde terechtkomt. Dit geeft u de macht om te beslissen wat uw auto u waard is en waar u die naartoe wilt brengen. Dit leidt niet tot enige verkoopdruk van een dealercontact terwijl u door uw telefoon bladert.
Gemak en comfort zijn twee belangrijke factoren als het gaat om uw autobeslissing. Kopen en verkopen met de minste moeite zijn voordelen die uw leven een stuk gemakkelijker maken als u andere dingen te doen heeft. Het serviceniveau stroomlijnt het aan- of verkoopproces. Stressverlichting is een enorm pluspunt door een moeilijk proces.
Betrouwbare bronnen sluiten oplichters uit . Een auto kopen via eBay of een Craigslist-posting is niet langer de normale standaard, en de lat ligt veel hoger bij bedrijven die genoteerd zijn aan de NYSE (New York Stock Exchange). Dit geeft de online service veel meer geloofwaardigheid en neemt geleidelijk het stigma weg dat waardevolle activa niet online kunnen worden verhandeld.
Onmiddellijke autotaxatie, gestroomlijnd proces en gevestigde geloofwaardigheid zijn slechts drie van de vele redenen om uw auto online te verkopen of te kopen. Het traditionele kopen van auto’s is op geen enkele manier aan het verdwijnen, maar de verschuiving in de auto-industrie is er al.
Met de huidige tijd is het het beste om voertuigen te kopen via de niet-traditionele methode; dit is in de eerste plaats voor bezorgdheid over de veiligheid. Timing is altijd een knik in de stap met wat u met uw voertuig moet doen, maar gezondheid moet de belangrijkste prioriteit zijn.